selamat menjamu minda...

Monday, April 13, 2009

Chapter 7

TENANG.. bukan senang. tak semua orang boleh tenang.. Sebabnya Si TENANG ni memang banyak musuh, dah macam ahli politikus(ops terlebih sudah).. di sebelah kanan terburu tak sabar menunggu, sebelah kiri marah berkobar-kobar, di belakang terlebih bersemangat(over excited) tak boleh nak tahan.. pendek cerita memang keliling pinggang musuh Si TENANG..

TENANG.. cool.. bukan cold.. bukan juga Daddy Cool (lagu yg dinyanyikan oleh Boney M)...
apa jua masalah, kerumitan atau pun cubaan yang datang, ianya bukan sekadar datang kosong.. bukan sekadar menyusahkan.. membinasakan.. mencelakakan.. TENANG... fikir semula.. siapakah yang anda tahu pernah menerima dugaan yang hebat? apa pun jawapan yang anda semua fikirkan, walaupun berbeda tapi satu persamaan yang mereka ada.. MEREKA ADALAH ORANG YANG HEBAT! hanya orang yang hebat sahaja LAYAK menerima dugaan yang hebat!

Image Hosting


TENANG.. jangan runsing.. TENANG .. jangan pening.. sekiranya anda ditimpa musibah besar, jangan salahkan diri, jangan salahkan tuhan.. cuba berTENANG.. dan bila anda sudah TENANG.. anda akan sedar, pertolongan sentiasa ada.. takkan habis udara walaupun kita sedut berkali-kali..

aku ini bukanlah pakar motivasi jiwa, atau fabrikasi minda.. cuma ingin berkongsi teori..

and for muslimin and muslimah..

Image Hosting

4 comments:

  1. hahahaha.
    nang sikkan habis udara disedut merr,
    kentut pun menghasilkan udara tambahan.

    heehee.. :P

    ReplyDelete
  2. berkurun sudah takde post.. he3...
    tapi yang pasti tenang itu tak mungkin boleh dibuat-buat.. pis!

    ReplyDelete
  3. tenang?? perkataan yg senang diucapkan namun susah dilakukan..

    ReplyDelete